40 czynności, które poprawią Twoje dotychczasowe życie. Cz. II

Nie od dziś wiadomo, że małe rzeczy cieszą, ale nie tylko, również małe nawyki pomagają w kształtowaniu pozytywnych nawyków. Jak to się mówi, małymi kroczkami do celu.
Przygotowaliśmy dla Was 40 czynności, które prowadzą do poprawy waszego życia, nie oczekujemy, że wykonacie je wszystkie, ale mamy nadzieje, że każdy z Was znajdzie jedno lub dwa (najlepiej dziesięć) dla siebie, które dzięki konsekwencji ich wykonywania wzbogacą Twoją codzienność.

Pierwszą część naszego zestawienia możecie znaleźć tutaj. 

11. Budź się chwilę wcześniej niż zwykle.

Ta czynność może być dla kogoś zbyt trudna – w pełni to rozumiem. Postaraj się by Twój sen trwał min. 8 godzin. Natomiast, gdy na zewnątrz pojawi się światło, wpuść je do swojego mieszkania. Okazuje się, że Ci, którzy wstają przed 7. rano mają dużo mniejsze szanse na depresję, rzadziej też odczuwają niepokój. Dodatkowo osoby wstające wcześniej niż inni chętnie sięgają po obfite śniadania, co pomaga zachować zgrabną sylwetki.

12. Patrz na siebie z przymrużeniem oka.

Nie bądź dla siebie zbyt krytyczny. Doceń siebie i to, co robisz. Oczywiście, obiektywna krytyka jest bardzo potrzebna, lecz tylko od czasu do czasu. Nieustanne dołowanie się do niczego nie prowadzi. Przemyśl sobie wszystko bardzo dokładnie, ponieważ aby Twoje życie się zmieniło na lepsze, musisz zacząć od siebie. Zbyt surowa opinia nic Ci w tym nie pomoże, zacznij patrzeć na siebie trochę przychylniej i polub samego siebie. Poczujesz się wtedy o wiele lepiej, a wszystko będzie przychodziło łatwiej niż dotychczas.

13. Ciesz się z małych rzeczy.

„Ciesz się drobiazgami, a wielkie szczęście wejdzie w Twoje życie”.
To nie jest truizm. W życiu liczą się nie tylko pieniądze i dobra praca. Zacznij zauważać małe rzeczy oraz drobne sukcesy, ciesz się nimi, a większe przyjdą same. Szczęście składa się z drobiazgów. W dzisiejszych czasach żyjemy zbyt szybko i niestety nie zauważamy tego, co mamy na wyciągnięcie ręki.

14. Weź do ręki książkę.

„Jeśli nie lubisz czytać, to znaczy, że nie trafiłeś na dobrą książkę” – powiedziała autorka Harrego Pottera, J.K. Rowling. Książki są idealnym sposobem na oderwanie się od rzeczywistości. Jeśli weźmiesz do ręki dobrą pozycję, sam zobaczysz ile frajdy daje wejście w ten fantastyczny świat. Co więcej, badania dowodzą, że przeczytanie jednej książki w miesiącu czyni nas szczęśliwszymi i spokojniejszymi. Nie mówiąc o tym, że poszerza horyzonty oraz zasób słownictwa. Czy może być więc pożyteczniejsza rozrywka?

15. Odetnij się od przeszłości.

To, co blokuję nas najbardziej, to przeszłość, od której najlepiej się odciąć. Skup się na przyszłości, jest to o wiele lepsze rozwiązanie, ponieważ tutaj masz duże pole do popisu, natomiast tego, co jest już za Tobą nie uda Ci się zmienić. To, co stało się w przeszłości – zostaje w przeszłości. Nie ma sensu rozkładania tego na czynniki pierwsze. Ciesz się tym, co dzieje się teraz, planuj oraz snuj swoje marzenia, to zmieni Twoje życie.

16. Odpoczywaj bez wyrzutów sumienia.

Każdy zasługuje na odpoczynek. Nie możesz cały czas zajmować się pracą i ciągłym wyścigu szczurów. Później będziesz żałował, że Twoje życie opierało się tylko na obowiązkach, przez co zaniedbałeś swoich najbliższych, a także nie miałeś czasu na rozrywkę czy poznanie innych miejsc niż Twoje biuro. Wygospodaruj w każdym dniu chwilę dla siebie.

17. Rób to, co sprawia Ci radość.

Brzmi banalnie, prawda? I takie jest. Może być to naprawdę prosta rzecz – pisanie, bieganie, słuchanie muzyki czy gotowanie. Tak jak już pisałam wcześniej, szczęście składa się z drobiazgów. Im więcej wygospodarujesz czasu na te czynności, tym szczęśliwszym człowiekiem będziesz na co dzień.

18. 5 minut na motywację.

Ponieważ każda bateria ma prawo się prędzej czy później rozładować, napisaliśmy o tym oddzielny artykuł, który możesz znaleźć tutaj.

19. Naucz się mówić „nie”.

Aby osiągnąć wybrany przez siebie cel, musisz się na nim maksymalnie skupić. To dość trudne, kiedy każdy prosi Cię o najdrobniejszą przysługę, którą równie dobrze, może wykonać sam. Naucz się mówić „NIE”, po to, aby nie rozpraszać swojej uwagi na niepotrzebnych rzeczach i nie brać na siebie dodatkowych zadań, które Cię nie dotyczą. Oczywiście, pomoc innym nie jest niczym złym, ale odróżniaj ją od zwykłego wykorzystywania. Rozpoczynanie wielu zadań w jednej chwili rzutuję na ich poziom wykonywania. Dzięki umiejętności mówienia „NIE” zyskasz więcej czasu na swoje czynności i zachowasz koncentracje.

20. Pij dużo wody.

Zaczynaj proces nawadniania swojego organizmu już z samego rana. Jeszcze przed śniadaniem wypij jedną szklankę wody z cytryną, badania wykazały, że wpływa ona pozytywnie na nasze zdrowie, a także poprawia trawienie i przyśpiesza metabolizm. Natomiast woda z cytryną i miodem działa jak zastrzyk energii. Prowadząc bardzo intensywne życie, wiele z nas zapomina o odpowiednim nawodnieniu organizmu, które jest niezwykle ważne do jego poprawnego funkcjonowania. A przecież jest to bardzo proste i nie zajmuję nawet minuty ?.


Weronika Domoradzka.

Nie wiesz od czego zacząć? Pomożemy Ci!

Każdy zasługuje na to, aby lubić swoją pracę. Nie każdy jednak wie jak to zrobić. Skorzystaj z wiedzy Ekspertów, inspirujących historii naszych Bohaterów i poznawaj miejsca gdzie możesz cieszyć się z poniedziałków!

1. Sprawdź swój
indeks szczęścia

2. Zobacz jak zrobili to inni

3. Poznaj fajne miejsca pracy

Login/Register access is temporary disabled