Ostatnio świat obiegła informacja o kandydacie, który przebrany za dostawcę pączków przekazywał pudełko ze słodkościami zawierające jednocześnie swoją aplikację…
Ostatnio świat obiegła informacja o kandydacie, który przebrany za dostawcę pączków przekazywał pudełko ze słodkościami zawierające jednocześnie swoją aplikację…
Czy takie zabiegi się sprawdzają? I w jakich przypadkach? O budowaniu wyróżniających CV opartych na mocnych stronach opowiada Karolina.
Karolina Koprianiuk,
EB Manager
Zdaje się, że papierowe CV powoli odchodzi w przeszłość. W dobie Internetu coraz więcej osób korzysta z nowych, czasem zaskakujących form komunikacji z potencjalnym pracodawcą. Trzeba przyznać, że pomysłowość jest wysoce pożądaną cechą w wielu zawodach, dlatego już na tym etapie można wyróżnić się i zwrócić uwagę na swoją kandydaturę.
Do rekruterów coraz częściej trafiają aplikacje w formie video, które świetnie przedstawiają kandydata. Pamiętajmy, że sama treść nie przedstawi tego, kim jesteśmy. Video wydaje się idealne, żeby pokazać pewność siebie, otwartość i komunikatywność. Coraz częściej sami pracodawcy dochodzą do wniosku, że przeglądanie CV nie pozwala na wyłowienie odpowiednich kandydatów i skłaniają się w stronę rekrutacji, które pozwalają poznać przede wszystkim człowieka i jego umiejętności w trakcie rozwiązywania zadań. Stąd coraz częstsze wykorzystanie konkursów, gdzie możemy rywalizować między sobą w warunkach niemal identycznych jak te, które czekają na nas w pracy (“Grasz o staż” PwC, “EYe on Tax” EY).
Popularne są także rekrutacje w formie grywalizacji internetowych, gdzie aplikujący mogą pokazać także swoje zainteresowania i zwyczajnie opowiedzieć o sobie (“Przyciągamy Najlepszych” PZU). W przypadku tego typu rekrutacji pracodawca nie wymaga nawet przesłania CV. Wiele firm stawia jednak nadal na tradycyjną formę. Aby nasze CV zostało “wyłowione” spośród wielu podobnych dokumentów, pamiętajmy o atrakcyjnej, ale eleganckiej i profesjonalnej oprawie graficznej. Oczywiście na więcej możemy sobie pozwolić jeśli aplikujemy do agencji reklamowej, niż w przypadku np. aplikacji do banku. Ciekawym rozwiązaniem są infografiki, gdzie możemy w prosty sposób uwidocznić swoje mocne strony (wykresy, grafiki obrazujące cechy). Najważniejsze, aby CV było przejrzyste i przykuwało wzrok do sekcji z naszymi zaletami. Na pewno słyszeliście o wielu ciekawych pomysłach na dotarcie do wymarzonego pracodawcy. Ostatnio świat obiegła informacja o kandydacie, który przebrany za dostawcę pączków przekazywał pudełko ze słodkościami zawierające jednocześnie swoją aplikację. Oczywiście miał pewność, że paczka trafi do konkretnej osoby, gdyż osobiście przekazywał przesyłkę wybranemu pracownikowi odpowiedzialnemu za rekrutację. Chyba nie trzeba pisać jakie są mocne strony tego kandydata.
Na polskim rynku na pewno wyróżnia się Łukasz Jakóbiak, którego wydrukowane w ogromnym formacie CV zawisło w wielu miejscach przestrzeni miejskiej. Czasem opłaca się zatem postawić wszystko na jedną kartę, w tym wypadku kartę CV. Wasza pomysłowość i determinacja na pewno zostaną zauważone.
A wywiad z Łukaszem Jakóbiakiem przeczytacie u nas klikając w link 🙂
Karolina Koprianiuk
Szczęśliwa kariera nie toczy się sama. Nie przestawaj szukać inspiracji w rozwoju i korzystaj z porad naszych Ekspertów.
Każdy zasługuje na to, aby lubić swoją pracę. Nie każdy jednak wie jak to zrobić. Skorzystaj z wiedzy Ekspertów, inspirujących historii naszych Bohaterów i poznawaj miejsca gdzie możesz cieszyć się z poniedziałków!